Lee Miller

Datum: 2010-02-07 / Klockan: 17:47:56


Dagen började med en trasig busshållsplats som blev ett fint mönster.



Därefter promenad till restaurangen.



Där fanns det en "fontän"



och en smarrig efterrätts bufé, men vi skulle äta mat. Det var en vegetarisk restaurang, som var jätte god faktiskt, men vi hade dåliga platser.



Sen begav vi oss till Lee Miller muséet på lidingö.



Utställningen.



Jag fotade massor.



Vi gick ut till trädgården, sen blev det fika.



Super god varm choklad och en apelsin. :)


Lee Miller (1907-1977) var fotomodell och fotoassistent åt Man Ray. Sedan blev hon själv intresserad och började att fota själv. Den första tiden arbetade hon tillsammans med Man Ray men efter ett par år fann hon nya vägar och möjligheter med kameran och startade en egen fotostudio.
Hon var officiell krigsfotograf för Vouge under slutet av andra världskriget som slutade 1945.

Det var min dag det! Hoppas att ni har haft det bra!

Sees!

Ps, glöm inte frågestunden! Jag svarar på det ni vill veta!

Kommentarer
Postat av: linda

SVAR: det vet jag inte.. haha. men jag tror att det var på gina :)

2010-02-08 @ 08:23:02
URL: http://lindainaction.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback