Dalarna idag

Datum: 2009-06-18 / Klockan: 17:15:36
Idag väckte pappa mig klockan 06:30 för att vi skulle ta tåget till dalarna och hämta vår nya bil. En ford mondeo.
Jag mådde lite illa på tåg-resan, men det gick över ganska fort. Vi blev hämtade på stationen av han som sålde bilen. Han hämtade oss med bilen vi sedan köpte.
Pappa skulle provköra bilen, jag följde med. Pappa råkade köra åt fel håll på stora vägen så vi åkte ganska långt innan vi kunde svänga av igen. Sen bilade vi hem med den nya bilen. Sätena där fram är jätte roliga, man kan höja upp dom så att man sitter jätte högt upp. Vi åt lunch på en restaurang som hette Bar 55. Jag åt pannbiff med potatis. Det var en sås som jag tror att det var mjöl i, för att jag fick ont i magen en stund senare.
Vi stannade i Sickla och handlade, fikade och kollade i butikerna. Sen åkte vi hem och pappa började laga mat.

Nu ska jag äta popcorn.


Isabelle

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback